گروه های اموزشی متوسطه ی منطقه ی 4

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

گزارش بازدید از مدارس ترکیه

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳ ق.ظ

از جمله این مدارس که مورد بازدید قرار گرفت، مجموعه مدارس بیلفن شامل 31 مدرسه در استانبول بود. این مجموعه دارای 41 سال سابقه است و ظرفیت 7000 دانش ­آموز و 2500 کارمند را دارد. مدارس آنافن و دبیرستان احمد اولوسوی از سایر واحدهای آموزشی بودند که مورد بازدید این هیات قرار گرفتند.

مدارس مذکور که عمدتاً دربرگیرنده کلیه مقاطع تحصیلی بودند، از امکاناتی مانند برگزاری آزمون­ ها و تست ­های هوش جهت ثبت نام دانش ­آموزان و مکانیسم­ هایی جهت جذب دبیران با درنظر گرفتن سن و جنسیت آنان و حقوق و مزایای بالای معلمان برخوردار بودند.

در این مدارس، آموزش زبان انگلیسی به صورت اجباری از مهدکودک آغاز می­ شود و یادگیری یکی از دو زبان آلمانی و فرانسوی به انتخاب دانش آموز می­ باشد.

تجهیزات آموزشی در شکل پیشرفته از قبیل چندین سالن ورزش جهت شمشیربازی، تنیس، اسکی، شطرنج، کشتی، ژیمناستیک، دو استخر و دو سالن آمفی تئاتر با ظرفیت متفاوت و بعضاً تا 600 نفر، یازده آزمایشگاه برای دروس مختلف، سیستم ­های متصل به اینترنت به تعداد بسیار بالا و بعضاً اختصاص هر سیستم به یک دانش­ آموز، چهارده کلاس موسیقی با تخته ­های هوشمند و محوطه های اختصاصی برای هر مقطع تحصیلی از امکانات مشهود در این مدارس بودند.

در خصوص مجموعه مدارس بیلفن، دو موسسه پشتیبانی بیل نت و نت بیل به تولید محتواهای درسی، تنظیم، تدوین و چاپ کتب کمک آموزشی و تامین یونیفورم های خاص دانش آموزی جهت حضور در کلاس ­ها و سالن ­های ورزشی برای دانش آموزانِ مدارس بیلفن و سایر مدارس موجود در ترکیه اقدام می ­نمودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی