گروه های اموزشی متوسطه ی منطقه ی 4

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

معاون استاندار تهران:آموزش و پرورش درصف مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارد

تهران- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران گفت: آموزش و پرورش صف مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی است و نقش اصلی را در اصلاح ساختار فرهنگ عمومی جامعه به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید شهاب الدین چاوشی روز سه شنبه در نشستی با فرهنگیان، معلمان و مدیران شهرستان بهارستان افزود: امروز آسیب های اجتماعی، مشکل اعتیاد و طلاق جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است و انتظار جدی از وزارت آموزش و پرورش پرداختن به مسایل تربیتی دانش آموزان در کنار مسایل آموزشی است.

وی گفت: اگر بناست اتفاقی در جهت اصلاح امور جامعه بیافتد، شروع آن از آموزش و پرورش خواهد بود هرچند که همه دستگاه ها مسولیت دارند همسو و هماهنگ با برنامه های تعلیمات رسمی برنامه ریزی و تلاش کنند.

چاوشی با بیان اینکه تعلیمات رسمی ما پاسخگوی مقابله با هجمه های فرهنگی نیست تصریح کرد: علاوه بر توجه به مشکلات سخت افزاری آموزش و پرورش، باید توجه ویژه به مسایل تربیتی و پرورشی داشته باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر اینکه اولین واحد خدمات عمومی که در شهرک های جدید ایجاد می شود باید مدرسه باشد تصریح کرد: شهرداری ها و سازمان های ذیربط باید تکلیف داشته باشند تا بدون تضمین برای شروع به کار مدرسه مجوز لازم برای شهرک سازی را ندهند.

وی با بیان اینکه مهاجرت های بی رویه و روزافزون و تیراژ وسیع مسکن مهر در شهرستان های استان تهران بخصوص پرند نرخ رشد جمعیت را بالا برده است افزود: این موضوع باعث افزایش خارج از استاندارد نرخ رشد دانش آموزی و کمبود شدید مدرسه در استان تهران شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران پیش از این با اشاره به نقش مهم نظام آموزشی در تغییر باورهای غلط و تصحیح رویکردهای اجتماعی بیان کرده بود: تغییر در الگوی مصرف، فرهنگ اشتغال، همه در گرو آموزش های منسجم از دوران کودکی است که البته مشارکت خانواده ها و جلب همراهی آنان مهمترین عامل موفقیت نظام تربیتی خواهد بود. 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شوراهای آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی کشور گفت: قانون شوراها هم وزن قانون شوراهای تامین در استان ها است و یک نهاد تصمیم گیر در عرصه مرتبط با آموزش و پرورش است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی