گروه های اموزشی متوسطه ی منطقه ی 4

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

اهداف عملیاتی جشنواره به شرح زیر است:

  • معرّفی روش ها و بسترهای نوین آموزشی به جامعه بزرگ تعلیم و تربیت کشور
  • عمومی سازی تولید محتوا و استفاده از فناوری های نوین آموزشی در سطح ملی
  • ایجاد بستری برای شکل‌گیری رقابتی سازنده میان دانش آموزان خلاق ایرانی
  • کمک به فرهنگسازی استفاده صحیح از فناوری اطلاعات در جامعه دانش آموزی کشور
  • توانمندسازی دانش آموزان و معلّمان در بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی
  • تشویق مدارس برای حرکت به سمت استفاده از فرصت های موجود در فضای مجازی

 

شرکت‌کنندگان جشنواره


جشنواره با شرکت مدارس، دانش‌آموزان، معلمان، شرکت‌های تولیدکننده خدمات یا محتوای دیجیتال، و شرکت‌کنندگان آزاد برگزار می‌شود. در ادامه توضیحات لازم درباره هر یک از این گروه‌ها ارائه می‌گردد.

 

مدارس:


با توجه به گسترش استفاده از فناوری های نوین و فضاهای مجازی، مدارس به عنوان متولیان آموزش، می توانند نقش تسهیل گر و جهت دهنده برای معلمان و دانش آموزان در آموزش نحوه ی صحیح استفاده از فضای مجازی داشته باشند. مدارس سراسر کشور می توانند با شرکت‌ دادن معلّمان و دانش آموزان خود در جشنواره، نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدرسه خود داشته باشند.
در ضمن، مدارس می توانند در دو رشته ویژه مدارس نیز شرکت نمایند؛ رشته سایت مدرسه و رشته مستندسازی فعالیت‌های مدرسه. مدارس برگزیده در این رشته‌ها از جوایز ارزش‌مند و خدمات ویژه آموزشی مبتنی بر فضای مجازی بهره‌مند خواهند شد.

 

دانش آموزان:


دانش‌آموزان در میدان فضای مجازی، به‌مراتب پیش‌روتر از معلمان و والدین خود هستند و با سرعت تمام در این میدان حرکت می‌کنند. جشنواره فنامد قصد دارد، آثار تولید شده توسط دانش‌آموزان در رشته‌های فیلم کوتاه، عکس و گرافیک، وبلاگ، و نرم‌افزار را جمع‌آوری کرده و به بهترین آثار جوایز ارزش‌مندی اهدا کند. هرچند تولید آثار دیجیتالی بسیار آسان است، ویژگی‌هایی مانند هدف‌دار بودن، خلاقیت، و زیبایی اثر تولیدی از مهم‌ترین معیارهای داوری آثار هستند.
دانش‌آموزان برگزیده، در دوره‌ تفریحی - آموزشی ویژه‌ای نیز شرکت خواهند کرد.

 

معلّمان و شرکت‌کنندگان آزاد:


لزوم نیل به سمت استفاده مناسب از محتواهای دیجیتال در امر آموزش، هدف اصلی این بخش از جشنواره فنامد است. این جشنواره بستری را برای ترغیب معلمان عزیز به تولید محتوای دیجیتال و شناسایی بهترین آثار تولیدی و بهترین تولید‌کنندگان فراهم می‌آورد. معلّمان می توانند با شرکت آثار خود به جشنواره، ضمن آشنایی با آثار معلمان سراسر کشور، در یک رقابت ملی شرکت نمایند. آثار معلمان میتواند با مضامین آموزشی (درسی یا آموزش های دیگر) و تربیتی باشد که با استفاده از ابزارهای تولید محتوا و خدمات دیجیتال آماده شده و یا در مورد فناوری‌های آموزشی و محتوای دیجیتال باشد. فیلم، عکس، وبلاگ، نرم‌افزار، مقاله و ایده از جمله قالب‌های بخش معلمان جشنواره فنامد است.

تبیان حامی جشنواره فناوری های آموزشی و محتوای دیجیتال (فنامد)

افرادی که معلم نیستند نیز می‌توانند تحت عنوان شرکت‌کنندگان در همه زمینه‌هایی که معلمان قابلیت شرکت در آن را دارند، شرکت نمایند.
شرکت های ارائه دهنده ی خدمات و محصولات آموزشی: شرکت‌ها و موسسه‌های مختلفی در کشور مشغول تولید محتوا و خدمات آموزشی و تربیتی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. معرفی شدن این محصولات و خدمات به مصرف‌کنندگان و ایجاد هم‌افزایی میان شرکت‌های فعالی در این حوزه از مهم‌ترین اهداف جشنواره فنامد است. اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌‌های این بخش در سایت جشنواره در دسترس می‌باشد. به برگزیدگان این بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. پس از تکمیل فرم شرکت در جشنواره توسط نمایده شرکت، از طرف دبیرخانه جشنواره با شرکت تماس گرفته خواهد شد تا فرآیند تحویل آثار صورت پذیرد.

بخش های جشنواره

 

مدرسه:


1- سایت مدرسه
سایت مدرسه محل تعامل میان مدرسه و دانش‌آموزان در ساعات خارج از مدرسه و نیز محل تعامل با والدین دانش‌آموزان و افراد خارج از مدرسه است. در این بخش می‌توانید سایت مدرسه خود را برای شرکت در جشنواره معرفی نمایید.


2- مستندسازی فعالیت های مدرسه
مستندسازی فعالیت‌ها یکی از مهم‌ترین اجزاء ثبت دانش و تجربه در مدرسه و انتقال و ارتقاء آن در طول زمان است. شما می‌توانید فعالیت مدرسه‌سازی در مدرسه خود را معرفی کرده و در جشنواره شرکت دهید.

 

دانش آموز:


1- فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای
تو می‌‌توانی در بخش فیلم کوتاه جشنواره فنامد شرکت کنی. ساخت یک فیلم کوتاه خیلی راحته؛ کافیه یه ایده خوب داشته باشی. اول باید مشخص کنی مخاطب فیلم‌ات چه کسانی هستند، و تو می‌خوای با فیلم‌ات چه تاثیر مثبتی روی اون‌ها بذاری. بعد یه طرح یا فیلم‌نامه بنویسی. می‌تونی با یه تلفن همراه، یا دوربین ساده فیلم بگیری. اگه فیلم‌ات نیازی به تدوین داشته باشه هم می‌تونی از یه نرم‌افزار تدوین ساده استفاده کنی.
این مهمه که اثرت یه هدف مشخص برای تاثیرگذاری مثبت روی مخاطب داشته باشه. سبک کارت می‌تونه گزارشی، داستانی، یا مستند، یا هر سبک دیگه‌ای باشه. زمان فیلم هم نباید بیشتر از یک دقیقه باشه.    
 
2- عکس و گرافیک
فایل اثر گرافیکی یا عکس‌ات رو همراه با توضیحات خواسته شده در این قسمت وارد کن. داشتن خلاقیت و اثرگذاری مثبت روی مخاطب از مهم‌ترین معیارهای داوری آثاره.

3- وبلاگ – سایت
اگه اهل وبلاگ نویسی هستی جشنواره فنامد جای مناسبیه که می‌تونی وبلاگت رو مورد ارزیابی قرار بدی. هدف و محتوای وبلاگ از مهم‌ترین معیارهای انتخاب وبلاگ‌های برگزیده هستند.

4- نرم افزار، بازی، انیمیشن
اگه نرم‌افزار یا یه بازی، یا انیمیشن تولید کردی، می‌تونی اون رو توی جشنواره فنامد شرکت بدی. خیلی مهمه که اثری که تولید کردی، روی مخاطب یک اثر مثبت بگذاره.

 

معلم:


1- محتوای آموزشی(فیلم، عکس، اسلاید، بازی و ...)
چنان‌چه محتوای آموزشی دیجیتال، در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی تولید کرده‌اید، می‌توانید در این بخش شرکت نمایید.
شیوه ی تدریس (چکیده روش + چند دقیقه فیلم از کلاس)
شما می‌توانید شیوه تدریس موفق خودتان را در این بخش از جشنواره فنامد معرفی نمایید. همچنین می‌توانید فیلمی از بخشی از کلاس خود برای جشنواره ارسال نمایید. ابتکاری و موفق بودن شیوه‌های تدریس نقش مهمی در انتخاب آن‌ها توسط هییت داوران خواهد داشت.


2- وبلاگ – سایت
اگر وبلاگ یا سایتی در زمینه‌های مرتبط با آموزش و تربیت دارید، می‌توانید آن را در این بخش جشنواره شرکت دهید.


3- نرم افزار
اگر نرم‌افزار یا سایتی را با موضوعات آموزشی و تربیتی طراحی کرده‌اید می‌توانید آن را در این بخش از جشنواره شرکت دهید. 


4- مقاله
چنان‌چه در زمینه فناوری‌های آموزشی و محتوای دیجیتال، مقاله‌ای نوشته‌اید می‌توانید آن را در بخش مقالات جشنواره فنامد شرکت دهید. پس از ارسال مقاله حق انتشار مقاله با صلاح‌دید دبیرخانه در اختیار دبیرخانه جشنواره فنامد خواهد بود و نویسنده در این باره حق اعتراض نخواهد داشت.


5- ایده
اگر ایده‌ای در هریک از حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های آموزشی و محتوای دیجیتال دارید، می‌توانید آن را در بخش ایده‌های جشنواره شرکت دهید.


6- قالب آزاد
چنان‌چه اثر یا محصول خارج از قالب‌های مطرح شده در ارتباط با فناوری‌های آموزشی و محتوای دیجیتال دارید، آن را در این بخش شرکت دهید.

 

شرکت‌های ارائه‌دهنده ی خدمات و محصولات آموزشی:


شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه تولید خدمات آموزشی دیجیتال و محتوای دیجیتال، می‌توانند آثار خود را در رشته‌های زیر و یا در قال آزاد در جشنواره فنامد شرکت دهند.


1- بازی و انیمیشن (آنلاین و آفلاین)
2- خدمات آموزش نوین و خدمات آموزشی (سرویس های مبتنی بر  وب - غیر مجازی)
3- نرم افزارهای آموزشی برای رایانه یا تلفن همراه (چند رسانه ای - کاربردی)
4- ابزارها و محصولات آموزشی و هوشمندسازی مدارس
5- اسباب بازی و بازی‌های فکری
6- مقاله
7- قالب آزاد

 

سطح برگزاری


سطح مدارس، معلمان، دانش‌آموزان: 

تبیان حامی جشنواره فناوری های آموزشی و محتوای دیجیتال (فنامد)

بر اساس قالب‌های اعلام شده، مدارس آثار برتر معلّمان و دانش آموزان خود و قالب‌های مربوط به بخش مدرسه را از طریق پرتال جشنواره به نشانی fanamad.ir به دبیرخانه ارسال نمایند. پس از بررسی هییت داوران، آثار برگزیده معرّفی شده و در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار میگیرند. به افراد و مدارس برتر جوایز ویژه‌ای به همراه حق استفاده از برخی خدمات آموزشی برگزیده بر بستر فضای مجازی اهدا خواهد شد.
لازم به ذکر است که معلّمان و دانش آموزان به صورت مستقل هم می توانند آثار خود را در جشنواره شرکت دهند. نقش مدرسه ساماندهی و تشویق معلمان و دانش‌آموزان خود برای تولید محتوا و فناوری‌های آموزشی دیجیتال و شرکت در جشنواره فنامد است.

 

سطح آزاد:

شرکت‌کنندگانی که معلم نیستند هم می‌توانند در قالب‌های معرفی شده برای شرکت‌کننده معلم، آثار خود را در جشنواره شرکت دهند.


سطح شرکت های خصوصی ارائه‌دهنده ی خدمات و محصولات آموزشی:
بر اساس محورهای داده شده، شرکت های خصوصی ارائه‌دهندهی خدمات و محصولات آموزشی، با پرکردن فرم ثبت نام در جشنواره، وارد فرآیند رقابت می شوند. محصولات و خدمت شرکت داده شده در جشنواره در معرض داوری هییت داوران جشنواره قرار می دهند. پس از بررسی داوران، خدمات و محصولات برگزیده معرّفی شده و در مراسم اختتامیه شرکت های برتر مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

برگزار کنندگان

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی