گروه های اموزشی متوسطه ی منطقه ی 4

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

توصیه‌های یک معلم‌ به والدین

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ق.ظ


تکالیف مدرسه مخصوص کودکتان است، نه شما همه ما موفقیت کودکانمان را می‌خواهیم. دیدن آنچه برای ما ساده است اما کودکمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، ناراحت کننده است و به همین دلیل بیشتر مواقع والدین تکالیف کودکانشان را خود انجام می‌دهند. بهترین راه این است که به آن ها اجازه دهید با مشکلاتشان رو به رو شوند و خودشان راه حلی برای آن پیدا کنند. این روش مهارت حل مشکلات آن ها را بهبود می‌بخشد.

 

کافی است تنها کنارشان باشید تا در مواقع لازم از آن ها حمایت کنید اما در کارشان دخالت نکنید زیرا با این روش تنها این پیغام به آنها منتقل می‌شود: «تو توانایی انجام این کار را نداری.»


توانایی کودک شما بیش از آنچه فکر می‌کنید، است بر خلاف آن چه دیگران اعتقاد دارند، کودک شما فردی مستقل است و توانایی‌های زیادی دارد. او می‌تواند تحقیقی را از کامپیوتر انجام دهد، ظرف‌ها را جابه جا و خانه را تمیز کند، درست همان کارهایی که شما به تنهایی انجام می‌دهید. بهتر است مسئولیت بعضی کارها را به او بسپارید تا حس استقلال در او تقویت شود. حس اعتماد به نفس او نیز از این که شما به او اعتماد کردید، بالا خواهد رفت.

 

دو اشتباه بزرگ والدین از نگاه معلم‌ها

بخش مهمی از موفقیت تحصیلی کودکان به رابطه معلم‌ و والدین باز می‌گردد. گاهی معلم‌ها نمی‌توانند آنچه را که می‌خواهند بیان کنند که ما تعدادی از آن ها را آورده‌ایم.

 

دانش آموز

1. کودک‌تان را برای هر کاری که انجام می‌دهد، تحسین نکنید.

تعریف و تحسین به بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و امنیت آن ها کمک می‌کند اما به شرطی که کنترل شده باشد. نباید به کودکان گفت که قادر به انجام هر کاری هستند، زیرا زمانی می‌رسد (به خصوص در مدرسه) که آن ها با این واقعیت که در هر کاری «بهترین» نیستند، روبه‌رو می‌شوند و آن هنگام درک این موضوع برایشان سخت خواهد بود. ن

 

سبت به کودکتان واقع‌بین باشید و تنها زمانی که لایق‌اند تشویق‌شان کنید و به آن ها بگویید که ممکن است دیگران در بعضی زمینه‌ها از تو بهتر باشند و این چیز بدی نیست. به علاوه به جای گفتن «دیگران به تو افتخار می‌کنند» به او بگویید: «به خودت افتخار کن» تا او به جای تایید دیگران، برای خشنودی خود تلاش کند.

 

2. کودک‌تان را برای هر اشتباهی که مرتکب می‌شود، سرزنش نکنید
کودکتان برای رسیدن به موفقیت در مدرسه باید خطر کند و بداند که خطر کردن چیز بدی نیست. نسبت به کودکتان واقع ‌بین باشید و انتطار نداشته باشید که فردی کامل و ایده‌آل باشد. کودکان باید بدانند که می‌توانند گاهی پایشان را کمی فراتر گذاشته و تجربه‌های جدیدی کسب کنند، بدون این که از سوی والدین‌شان مورد سرزنش قرار گیرند. دانش‌آموزانی که از شکست هراس دارند، از خطر کردن خودداری می‌کنند و این ترس می‌تواند در بزرگسالی برای آن ها مشکل‌ساز شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی