گروه های اموزشی متوسطه ی منطقه ی 4

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

وقتی او از مدرسه برمی گردد

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ق.ظ

 

او را به تحرک وادارید

برای کودکتان که در طول روز در کلاس درس نشسته بود، بهتر است فعالیتی را ترتیب دهید تا انرژی لازم را به دست آورد. او را به حیاط خانه بفرستید تا بازی کند. خود شما نیز با او می‌توانید به دوچرخه سواری بروید، والیبال بازی کنید یا به پارک بروید. اگر هوا برای بیرون رفتن مساعد نیست، در خانه موسیقی پخش کنید تا کودکتان با آن به هیجان آید و کمی تحرک داشته باشد.

 

میزی را برای انجام تکالیف‌اش اختصاص دهید

انجام تکالیف مدرسه فعالیتی است که کودکان هر روز در خانه باید انجام دهند. اگر فضایی برای قرار دادن یک میز تحریر در اتاق کودکتان ندارید، می‌توانید از میز غذاخوری استفاده کنید و سبدی را نیز به لوازم تحریر او اختصاص دهید تا مداد، خودکار، خط کش، قیچی و ماژیک‌های خود را در آن قرار دهد. برای انجام تکالیف، به ازای هر 20 دقیقه، 5 دقیقه به او زمان دهید تا استراحت کند.

در انجام کارهای خانه از او کمک بگیرید

هر کودکی با توجه به سنش می‌تواند به شما در کارهای خانه کمک کند. روزانه فعالیتی را به او اختصاص دهید به عنوان مثال مرتب کردن کفش‌ها، غذا دادن به حیوانات، جارو کردن آشپزخانه یا جا به جا کردن ظرف‌های شسته شده. انجام روزانه این کار باعث می‌شود که او احساس مسئولیت و به شما نیز در کارهای خانه کمک کند.

 

 

با او صحبت کنید

از کودک خود بپرسید «روزت چگونه گذشت؟» اگر او به شما گفت «نمی‌دانم» از او سوال‌های دیگری کنید که جواب مشخصی دارد. به عنوان مثال: «خنده‌دار ترین اتفاقی که امروز برایت افتاد، چه بود؟» یا «چیزی که امروز یاد گرفتی را به من یاد بده». هر چه شما توجه بیشتری به کودکتان و فعالیت‌های روزمره او کنید، او احساس نزدیکی بیشتری و اشتیاق بیشتری برای صحبت کردن با شما خواهد داشت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی