فرم ارزیابی مقالات
عنوان مقاله : نام و نام خانوادگی محقق :
منطقه : نام آموزشگاه : شماره پرسنلی : شماره همراه :
ردیف |
شاخص های ارزیابی |
خیلی زیاد (5) |
زیاد (4) |
متوسط (3) |
کم (2) |
خیلی کم (1 ) |
اصلاً (0) |
1 |
آیا موضوع مقاله مرتبط با محورهای مورد نظر دبیر خانه می باشد؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آیا در مقدمه ، انگیزه و زمینه فکری محقق در انتخاب موضوع به روشنی بیان شده است ؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آیا تعریف مسئله گویا و در بر گیرنده نکات لازم می باشد ؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آیا مسئله پژوهش با پیشینه ی آن به خوبی ارتباط داده شده است؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آیا ضرورت و اهمیت پژوهش به روشنی بیان شده است؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
آیا کاربرد احتمالی نتایج پژوهش برای بخش های آموزش و پرورش مشخص شده است؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
آیا از چارچوب نظری مناسب استفاده شده است؟ |
|
|
|
|
|
|
8 |
آیا از روش های مناسب جهت جمع آوری و تحلیل داده ها استفاده شده است ؟ |
|
|
|
|
|
|
9 |
آیا مراحل اجرای پژوهش به طور منطقی و به ترتیب دنبال شده است ؟ |
|
|
|
|
|
|
10 |
آیا از منابع متنوع ( کتاب ، مجله ، روزنامه و اینترنت ) در بررسی فرضیه ها استفاده شده است ؟ |
|
|
|
|
|
|
11 |
آیا برای اصطلاحات تخصصی معادل انگلیسی آنها آورده شده است ؟ |
|
|
|
|
|
|
12 |
آیا عنوان پژوهش با متن آن همخوانی دارد ؟ |
|
|
|
|
|
|
13 |
آیا مفاهیم کلیدی تعریف نظری و عملیاتی شده اند ؟ |
|
|
|
|
|
|
15 |
آیا مقاله دارای فهرست منابع و مأخذ است ؟ |
|
|
|
|
|
|
14 |
آیا مقاله پژوهشی از جنبه های جدید روشی با یافته ها برخوردار است ؟ |
|
|
|
|
|
|
جمع امتیازات |
|
|
|
|
|
|