تحلیل محتوای پودمان2
به کوشش خام محرابی و خانم سراجیان
تحلیل محتوای پودمان 2(کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات) کاروفناوری پایه هفتم-صفحه1
عنوان فرعی |
محل قطعه |
نوع قطعه |
پیامهای یادگیری که محتوا بر اساس آن شکل گرفته |
اهداف رفتارهای موردانتظار |
فعالیتهای یاددهی.یادگیری |
تذکرات وپیشنهادات |
کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات |
صفحه 15 |
تصویر نوشته |
آشنایی با فناوری اطلاعات وارتباطات |
ایجاد انگیزه |
-- |
این تصاویر از اهداف مهم درس است که باید آموزش داده شود و مورد بحث قرار گیرد.تصاویر واضح وگویا نیست وباید در اندازه بزرگتر چاپ شود |
کار کلاسی |
صفحه 16 |
نوشته و جدول |
بارش فکری درباره ابزارهای فناوری اطلاعات وارتباطات |
یادآوری اطلاعات قبلی و ارائه ایده های جدید |
پر کردن جدول بحث گروهی |
کار کلاسی این صفحه فراگیران را به تفکر وطراحی ذهنی درگیر می کند |
بانکداری الکترونیکی |
صفحه 17 |
تصاویر و نوشته |
کاربرد کارتهای الکترونیکی ونکات ایمنی استفاده از آن |
با نحوه استفاده از کارتهای الکترونیکی آشنا شوند |
متن خواندنی تصاویر |
کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات از اهداف ا ین صفحه است ولی بانکداری الکترونیکی به عنوان یک مورد کلی نباید معرفی شودبلکه بخشی از فعالیتهای فناوری اطلاعات باید مطرح شود پیشنهاد می شودکه شاخه های مختلفی که فناوری اطلاعات بر آنها تاثیر گذار است باید در این صفحه مطرح می شد وبعد به موضوع بانکداری می پرداخت
|
سیر تحول وتکامل فناوری اطلاعات وارتباطات |
صفحه 18 |
تصویر نوشته |
تاثیر فناوری اطلاعات وارتباطات بر زندگی روزمره |
با سیر تکامل فناوری اطلاعات وارتباطات آشنا شوند. کاربرد رایانه واینترنت در زمینه های مختلف را بشناسند |
متن خواندنی کار کلاسی وگروهی |
تصاویر مبهم است پیشنهاد می شودکه با طراحی یک سوال از دانش آموز با این عنوان که تاثیر فناوری اطلاعات وارتباطات در زندگی چیست وموارد استفاده از آن را فهرست کنند. تصویر بالای صفحه تا سال 1400 قابل پیش بینی که بر روی فناوری اطلاعات وارتباطات خواهد داشت،به عنوان یک فعالیت خلاقانه از دانش آموزان بخواهیم آن را انجام دهند |
تحلیل محتوای پودمان 2(کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات) کاروفناوری پایه هفتم-صفحه3
عنوان فرعی |
محل قطعه |
نوع قطعه |
پیامهای یادگیری که محتوا بر اساس آن شکل گرفته |
اهداف رفتارهای موردانتظار |
فعالیتهای یاددهی.یادگیری |
تذکرات وپیشنهادات |
ادامه از صفحه قبل: تصویر زمینه به دو حالت نکات ایمنی هنگام کار با رایانه-کار کلاسی |
صفحه 22 |
تصویر متن |
روش تغییر دادن حالت تصویر زمینه- آشنایی با نکات ایمنی |
بتوانند تصویر زمینه را به حالت های مختلف در بیاورند .یاد آوری دانش قبلی |
فعالیت عملی متن خواندنی |
تصویر مهم است بهتر بود در ابتدای مبحث رایانه قرار می گرفت که ایجاد انگیزه می کرد |
نوشتن متن در رایانه |
صفحه 23 |
متن تصویر |
آشنایی با یکی از برنامه های رایانه به نامword |
باروش تایپ کردن متن در رایانه آشنا شوند |
انجام عملی با رایانه |
در این صفحه از دانش آموزان خواسته شده که یک متن واحد ونقاشی هرم راانجام دهند، در صورتیکه بهتر بود برای ایجاد خلاقیت بیشتر هر دانش آموز متن پروژه خود را تایپ کند و تصویر آن را بکشد |
شماره گذاری متن- جست وجو در وبگاه شبکه ملی رشد |
صفحه 24 |
تصویر متن |
جست وجو کردن در وبگاه شبکه ملی رشد |
با شبکه ملی رشد و طریقه جست وجو در آن آشنا شوند. بتوانند متن را شماره گذاری کنند |
انجام عملی با رایانه |
جست وجو در وبگاه مرتبط با صفحات قبلی نیست بهتر بود که این قسمت در پودمان مربوط به اینترنت قرار داده می شد پیشنهاد دیگر این که هر دانش آموز در رابطه باپروژه انتخابی خود مطالب مورد نظر از اینترنت وبگاه رشد جست وجو کند |
درج تصویر در رایانه قسمت word |
صفحه 25 |
تصویر متن |
کپی کردن تصویر از قسمت های مختلف رایانه درمتن |
با روش درج کردن تصویر در word آشنا شوند |
انجام عملی در رایانه |
این مطلب که در ادامه مطلب وبگاه رشد آمده ارتباطی ندارد.پیشنهاد می شودکه روش درج تصویر در ادامه مطلب آموزشword قرار گیرد،فعالیت کلاسی وغیر کلاسی این صفحه هم با مطالب درج تصویر ارتباطی ندارد. |
تحلیل محتوای پودمان 2(کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات) کاروفناوری پایه هفتم-صفحه2
عنوان فرعی |
محل قطعه |
نوع قطعه |
پیامهای یادگیری که محتوا بر اساس آن شکل گرفته |
اهداف رفتارهای موردانتظار |
فعالیتهای یاددهی.یادگیری |
تذکرات وپیشنهادات |
نقاشی با رایانه |
صفحه 19 |
تصویر متن |
نقاشی کردن با رایانه |
با رایانه بتوانند نقاشی بکشند |
انجام عملی با رایانه |
هدف آشنایی با تاثیر فناوری بر زندگی ارتباط با صفحات قبل وجود دارد.برای استفاده از وسایل مرتبط با فناوری اطلاعات به مهارتهایی نیاز است مثل طراحی –نقاشی –الگو کشیدن با رایانه که در این صفحه آموزش داده می شود. پیشنهاد : هر دانشآموز با توجه به علاقه اش پروژه ای راانتخاب کرده وطرح آن را در رایانه نقاشی کند |
کپی کردن تصویر کشیده شده |
صفحه 20 |
تصویر متن |
روش کپی کردن تصاویر در paint |
بتوانند با رسم شکل وکپی کردن آن تعداد تصاویر را زیاد کنند |
انجام عملی با رایانه |
باتوجه به پروژه داده شده مطلب این صفحه جذاب وسر گرم کننده است وبا صفحات قبل نیز مرتبط است. می توان پیشنهاد کرد که با کشیدن یک تصویر کپی کردن آن به مقدار زیاد یک کاغذ کادو تولید کنند |
پوشه سازی وذخیره کردن پرونده ها |
صفحه 21 |
تصویر متن |
پوشه سازی را یاد بگیرند و مطالب را درآن ذخیره کنند |
بتوانند تصویر زمینه میز کار راتغییر دهند.بتوانند ذخیره مطالب را درپوشه ساخته شده انجام دهند |
فعالیت عملی |
تصاویر ومتن مرتبط با آن کاملا گویا است پیشنهاد می شود: دانش آموزان بر اساس پروزه و علاقه خود تصویر زمینه میز کار را تغییر دهند وفقط از نقاشی خود استفاده نکنند. 1-نتیجه مطالب با هم مرتبط باشد 2-کتاب درسی مهارت طراحی را بگوید |