گروه های اموزشی متوسطه ی منطقه ی 4

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

ارائه مطالب آموزشی در وبلاگ گروه های آموزشی

نخستین همایش آموزش الکتروشیمی ایران برگزار شد

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۴۱ ب.ظ

نخستین همایش آموزش الکتروشیمی ایران، روز چهارشنبه به همت انجمن الکتروشیمی ایران در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با حضور جمعی از اساتید برجسته کشور همچنین دبیران محترم "آموزش و پرورش برگزار شد.

این مراسم شامل قسمتهای : مراسم افتتاحیه، سخنرانی یکی از مسولین دانشگاه شهید رجایی، سخنرانی پروفسور جهانبخش رئوف؛ ریاست محترم انجمن الکتروشیمی ایران، سخنرانی و ارائه مقالات اساتید و دانشجویان که در زیر عنوان شده است ادامه یافت و در پایان مراسم اهدای جوایز و اختتامیه انجام گرفت.

دکتر رسول عبدالله میرزایی، عضو هیات مدیره انجمن الکتروشیمی ایران و دبیر نخستین همایش آموزش الکتروشیمی ایران در سخنرانی خود اظهار داشت: در این همایش یک روزه که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران، دبیران آموزش و پرورش و سایر علاقمندان برگزار شد، چشم اندازها و چالش های آموزش الکتروشیمی در محورهای گوناگون از جمله روش های نوین و محتوای آموزشی در آموزش الکتروشیمی، آموزش الکتروشیمی در دانشگاه و آموزش و پرورش، آموزش الکتروشیمی در صنعت و جامعه، ارزشیابی در آموزش الکتروشیمی، فعالیت عملی در آموزش الکتروشیمی، بررسی و مقایسه آموزش الکتروشیمی در ایران و دیگر کشور های جهان، طراحی آزمایش های ساده، کم هزینه و قابل اجرا در آموزش الکتروشیمی و آموزش الکتروشیمی برای کودکان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

استادیار گروه شیمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به این که الکتروشیمی امروزه در رشته های مختلف علمی و در صنعت کشور، نمود های متنوعی دارد که روز به روز در حال فزونی است، اظهار داشت: آموزش الکتروشیمی در ایران از دبیرستان شروع شده و در دانشگاه ادامه می یابد و در تحصیلات تکمیلی مرزهای آن رو به توسعه است.

انجمن الکتروشیمی ایران که به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی الکتروشیمی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف الکتروشیمی تاسیس شده با برپایی این گردهمایی بزرگ از اساتید، پژوهشگران و دبیران شیمی سطح کشور می‌کوشد زمینه هم افزایی فعالیت های پژوهشی و آموزشی و آشنایی با آخرین پیشرفت های علمی در حوزه آموزش الکتروشیمی، آشنایی با روش های آموزش عمومی جامعه و متخصصان و تبادل اطلاعات و تجارب بین متخصصان را فراهم کند.

دکتر عبدالله میرزایی، الکتروشیمی

وی تصریح کرد: مقوله آموزش الکتروشیمی خصوصا طی چند سال به طور جدی در دنیا مورد توجه گرفته و انجمن الکتروشیمی ایران نیز با برگزاری نخستین همایش ملی در این حوزه در تلاش است زمینه بررسی، ارزیابی و ارتقای کیفی محتوای آموزشی و شیوه های آموزش این دانش در مقاطع مختلف تحصیلی از دبیرستان تا دانشگاه را که به ویژه با توسعه فناوری هیدروژن و پیل سوختی روز به روز بر دامنه کاربردهای آن افزوده می شود، فراهم کند.

 

 

سخنرانان به ترتیب : پروفسور گلابی به عنوان سخنران مدعو در رابطه با "نگاهی گذرا بر افق های جدید در آموزش الکتروشیمی و الکتروشیمی تجزیه"  صحبت کردند.

سخنران بعدی پروفسور مهجانی بودند از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با عنوان " پارادایم سیستم های پیچیده و آموزش الکتروشیمی".

سپس پروفسور رئوف در رابطه با " الکتروشیمی و جامعه " سخنرانی کردند.

سخنرانان بعدی به ترتیب: دکتر ارشدی با عنوان " جایگاه الکتروشیمی و نقش تعیین کننده ی سیاستگذاری های بلند مدت در بهبود کیفی آموزش" ، دکتر عابدین با عنوان "آموزش الکتروشیمی در دوره متوسطه " ، دکتر میرزائی با عنوان " نگاهی گذرا بر پژوهش در آموزش الکتروشیمی" ، بودند.

   سپس مقالات برگزیده به صورت سخنرانی ارائه گردیدند که عبارت بودنداز:  مقاله خانم رافت پاکیز وند دبیر شیمی ناحیه 3 تبریز با عنوان " مدل یادگیری E5 برای آموزش الکتروشیمی در دبیرستان" ، مقاله خانم معصومه شاه محمدی دبیر آموزش و پرورش از دبیر خانه راهبری شیمی کشور، مقاله خانم مینا خسروی با عنوان " همسو سازی آموزش الکتروشیمی در مدارس با نیازهای صنعتی " دبیر شیمی ناحیه 2 کرج ، مقاله مشترک فاطمه نقی زاده، زهرا نیکنام، علیرضا کرمی از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با عنوان " بررسی کارایی روش استفاده از محیط های چند رسانه ای بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مبحث الکتروشیمی و مقایسه آن با روش های رایج" .

در ارائه مقالات آقایان دکتر گلابی، دکتر غریبی، دکتر رئوف، دکتر حذرخانی ، دکتر خوشدل، دکتر ارشدی ، دکتر رحمانیفر ، دکتر عابدین به عنوان هئت رئیسه حضور داشتند.

در این همایش علاوه بر ارائه شش سخنرانی از سوی اساتید مدعو، چهار مقاله در قالب سخنرانی و 36 مقاله در قالب پوستر ارائه شدند.

گروه شیمی منطقه 4

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی